воскресенье, 3 ноября 2019 г.


Контрольна робота №1 (тестові завдання закритої та відкритої форми) за темою «Лексикологія. Поняття норми в сучасній українській літературній мові»



1.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?   
А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;
Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;
В горло драти, криком кричати, милити шию;
Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.
2. У якому рядку фразеологізми мають значення молодий?
А Ні пари з уст, мало ще каші з’їв;
Б молоко на губах, курча жовтороте;
В горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;
Г немає гаразду в голові, жуки в голові.
3.Укажіть рядок синонімів до слова дискусія.
А Говоріння, балакання, балачка, погроза;
Б сперечання, суперечка, словесний бій, обговорення;
В багатослів’я, незгода, дорікання, докір;
Г базікання, звинувачення, колотнеча, спір.
4.Знайдіть варіант, у якому допущено лексичну помилку.
А. Авторитарний стиль, авторитетний учитель.
Б. Економічний афект, сильний ефект,
В. Вичерпна анотація, довга нотація.
Г. Кам’яний бювет, глибокий кювет.
5.У якому рядку допущено лексичну помилку?
А. Цитатний матеріал, цитована стаття.
Б. Дипломований спеціаліст, дипломний проект.
В. Корислива книга, корисна людина.
Г. Фронтовий лист, фронтальний бік.
6.У якому рядку допущено лексичну помилку?
А. Наукова уява, загальне уявлення.
Б. Галаслива компанія, вдала кампанія.
В. Цитатний конспект, цитований твір.
Г. Формувати закони, формулювати уряд.
 7.У якому рядку допущено лексичну помилку?
А. Тактичний чоловік, тактовний акцент, тактовий прийом.
Б. Нещасний талан, дослідницький талант.
В. Суб’єктивістське бачення, суб’єктивне тлумачення, суб’єктне відношення.
Г. Безпредметні суперечки, серйозні суперечності. 
8.У якому рядку допущено лексичну помилку?
А. Комунікативний акт, комунікаційна мережа,      комунікабельний працівник.
Б. Фігуральний орнамент, фігурний вислів.
В. Хронікальний запис, хронічне захворювання, хронологічна таблиця.
Г. Цивілізоване суспільство, цивільне право.
9.У якому рядку допущено лексичну помилку?
А. Шкірний рубець, шкіряний піджак.
Б. Швидкісна стрільба, швидка відповідь.
В. Виголосити здравицю, відвідати здравницю.
Г. Людяна вулиця, людний девіз.
 10.У якому рядку є лексична помилка?
А. Колірна характеристика, кольорова таблиця.
Б. Інженерний інструмент, інженерський задум.
В. Знаменитий письменник, знаменна подія.
Г. Земельний вал, земляний наділ.
11. Позначте 2 рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.
А Дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;
Б любо, мило, весело, приємно;
В горизонт, обрій, небосхил, височина;
Г рясний, густий, буйний, розкішний;
Д слабкий, нечутний, добрий, сумирний.
12.Позначте 2  рядки, у яких є фразеологізми-синоніми до слова втекти.
А Дремнути навтікача, зачепити за живе, робити публіку;
Б п’ятами накивати, дати драла, дати ногам знати;
В дати лиха закаблукам, мов горохом сипати, ще прийде коза до воза;
Г розводити боби, збігло за водою, розводити теревені;
Д дати ногам волю, дати тягу, намастити п’яти салом.
 13.Встановити відповідність між фразеологізмами та їхніми значеннями.


1  Гарний
2  Відстати
3  Далеко
4  Даремно

А У чорта на болоті;
Б ні за цапову душу;
В ні в казці сказати, ні пером описати;
Г класти зуби на полицю;
Д пасти задніх.


14. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.
Росинки в роті не мати; обводити поглядом; не по кишені; міряти поглядом; як по писаному; стріляний горобець.

15.У зв'язному тексті (5-6 речень) розкрийте значення фразеологізму тримати камінь за пазухою.

АБО:

У зв'язному тексті (5-6 речень) розкрийте значення фразеологізму хоч кіл на голові теши.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Диктант за ІІ семестр для 5 класу Ранок у лісі