среда, 5 января 2022 г.

 Контрольна робота №3 з української літератури для 8 класу 

1.Твір В. Сосюри «Любіть Україну!»

 Епічний

 ліричний

 

 ліро-епічний

  драматичний


2.Хто з письменників народився в місті Дебальцеве на Донеччині?

Володимир Підпалий;

Василь Голобородько;

В.Сосюра

 3.Хто з письменників є автором поезії «Зимовий етюд»? 

В.Сосюра;

В.Підпалий;

В.Голобородько

4.До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Осінь»?

 До пейзажної;

до інтимної;

до громадянської

5.Ліричний герой якого з віршів Володимира Підпалого закликає «в житті любити гаряче і багато: сонце, дощі зернисті…»?


«Зимовий етюд»

 «Матері»

 «…Бачиш: між трав зелених…»


6. Позначте рядки, у яких записані назви віршів Василя Голобородька:

«Наша мова», «Теплі слова»;

 «Васильки», «…Бачиш: між трав зелених…».

 «З дитинства: дощ», "Любіть Україну..."

7.До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Васильки»?


 До інтимної;

 до громадянської.

до пейзажної;


8.Укажіть рядок, який розкриває головну думку вірша В. Сосюри «Любіть Україну»

«Всім серцем любітьУкраїну свою -

І вічні ми будемо з нею!»

 

«Для нас вона в світі єдина, одна

в просторів солодкому чарі...»;

 

«Коханий любить не захоче тебе,

коли ти не любиш Вкраїну...».

9.За який вірш В.Сосюру було звинувачено у націоналізмі ?


" Васильки"

"Любіть Україну..."

"Осінь"


 

10.Чого навчає вірш В. Підпалого "...Бачиш: між трав зелених"?

Бути веселим і життєрадісним у будь-якому випадку

бути відповідальним за все, що нас оточує

осмислено сприймати роль мови в житті

бережливому ставленню до всього живого

11.Кому належать слова: «Одним із мотивів, які спонукали мене звернутися до верлібру, був намір писати так, щоб кожен вірш мав неповторний малюнок, неповторний ритм».


В. Сосюрі

 В. Підпалому

В. Голобородькові


 

12.Твори, у яких настрій ліричного героя спричинено гамою душевних відчуттів, поривань, є лірикою


Громадянською

Інтимною

Інтимною та пейзажною

 

 

Пейзажною

 


13.До якого виду лірики належить поезія «Зимовий етюд?»


Інтимної

філософської

пейзажної

громадянської


14.«Місто тікає» - це...


А) Персоніфікація 

Б) Порівняння 

В) Гіпербола 

Г) Метафора


15.Який художній засіб використано в рядках "Любіть Україну, як сонце любіть, Як вітер, і трави, і води..."? 


Порівняння

Епітет

Персоніфікацію

 Гіперболу


16.Який троп використано в рядках "...Любіть Україну...Вишневу свою Україну..."? 


Порівняння

Епітет 

Метафору


17.До якого твору ця схема?

 


 

"Теплі слова"

"Наша мова"

"З дитинства:дощ"

"Зимовий етюд"


18.Встановіть відповідності між поезіями та рядками з них:          3б.

1. "Зимовий етюд"

2. "Бачиш між трав зелених"

3. "Теплі слова"

4. "Наша мова"

5. "З дитинства: Дощ"

А. хто належиться, а хто прийде додому у хату, наповнену теплом, як гніздо.

Б. все запорошене, все насторожене, вся Україна заслухалась — і не спить…

В. тож хай знають вороги якими словами на самоті мовчимо

Г. Співаймо пісні про кохання, щоб не вмерло слово «Дунай»

Д. Треба в житті любити гаряче і багато: сонце, дощі зернисті

19.Вкажіть художні засоби, наявні в рядках:

Одсіяють роки, мов хмарки над нами,

і ось так же в полі будуть двоє йти 

метафора, епітет 

метафора, порівняння

порівняння, персоніфікація 

гіпербола, оксиморон

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Диктант за ІІ семестр для 5 класу Ранок у лісі